Friday, January 3, 2014

יוגה אשטאנגה מייסור סטייל

אני מתרגלת כבר שנתיים יוגה, קצת יותר. לפני שנה התחלתי לתרגל סגנון שנקרא מייסור סטייל (ראה הסבר שני פוסטים למעלה). להגיע למייסור בשבילי היה דיי מרגש כי רציתי, כאמור, להגיע לכאן לפני שנה.
עניין הפשפשים, והעובדה שיומיים הייתי משותקת למיטה ממחלה, הותירו לי יום אחד לתרגל יוגה בשיעור אמיתי. אז ביום האחרון שלי במייסור החלטתי לעשות סדנה – יוגה בבוקר ושיעורי פראנה-יאמה ומדיטציה אחרי הצהריים. ששי בעל המלון המקסים, שעליו אספר קצת בהרחבה, הוא בעל הסטודיו+ מלון הבוטיק מיסטיק סקול ומארח מהאגדות. הוא קיבל אותנו בידיים רחבות והצוות המדהים שלו לא אכזב לרגע. המלצר במסעדה שבקפה הוא טיבטי והוא נעשה חבר טוב שלנו. קוראים לו סאם והוא חרוץ חרוץ. סאם אמר לי, כשהחמאתי לו שהוא עובד קשה ושהוא חרוץ, שהוא תמיד מאושר. תמיד שמח על מה שיש לו. כי הוא יודע שתמיד יכול להיות יותר קשה ושעצם העובדה, שיש לו בגדים ומשהו לאכול, היא שווה את האושר שלו. כשהוא אמר את המילים האלו כמעט בכיתי. בן אדם כל כך פשוט אומר דברים כל כך יפים ונכונים.
זאת המהות האמיתית של אושר.

את שיעור הפראנהיאמה ושיעור המדיטציה, ששי בכבודו ובעצמו העביר לנו. זאת הייתה חוויה מטורפת. פראנה בסנסקריט משמעה אנרגיית החיים, ופראנהיאמה זוהי נשימה יוגית שמטרתה להעשיר את אנרגיית החיים. אלו תרגילי נשימה שמרפאים, מפתחים את המיינד ואת הנפש. יש שאומרים שאם מתרגלים פראנהיאמה יותר מ15 שנה, שכבה חדשה במוח מתגלה.

התחושות שהגוף שלי הרגיש במשך שעתיים אינטנסיביות של עבודה על הגוף והנפש, בלתי ניתנות להסבר. לאחר תרגול המדיטציה על כיסאות בד מיוחדים שהובאו מהאשרם של אושו בפונה (ששי הוא תלמידו של אושו), נשכבתי לאחור והרגשתי את הראש שלי קל.
המחשבה ריקה. התודעה שקטה. שקט.
רק אני עם עצמי. הגוף שלי נח על מזרון ושוקע לתוך רצפת הפרקט של הסטודיו. ששי אמר שניתן לעצמנו זמן לשכב שם ולהתמסר ואני דחיתי את הקץ לחזור למציאות.


זה היה יום מספק. בבוקר שיעור היוגה היה נחמד מאוד, בעיקר אחרי יומיים במיטה. ומאוחר יותר פראנהיאמה ומדיטציה שפתחו לי את הנפש, המיינד והלב.





Mystic School of Yoga Mysore
Address #100, 3rd 'A' Main Road, Gokulam 2nd Stage (Near the Park), Mysore KA India
Shashi’s Phone : +91 9886647772
Offices Phone : +91 821 – 4288490
E mail : info@mysoreyoga.in | shashi@mysoreyoga.in

1 comment:

  1. Hi thanks for the informative post. I am planning to take yoga classes but i am not sure where it could be. I have thought in mind to be in rishikesh. My friend suggested me to visit the place as it is holy place with all the culture and religion with so many temples in the town. I have found one centre in rishikesh named "Yoga Vini Rishikesh". They are providing 200 hours ttc . They provide hatha yoga with asanas and pranayama. I am planning to visit this christmas.

    ReplyDelete

 
SITE DESIGN BY DESIGNER BLOGS